Marys Medicine

T2-esch.lu


Ein Qualitätsprodukt aus dem Hause für Modellsportler ab 14 Jahren.
Produkt ist kein
EZRUN 150A
1/5 Scale
Die EZRUN-Regler-Serie ist für Brushless-Motoren und LiPo-/NiMH-Antriebsakkus ausgelegt. Die Brushless-Motoren können wahlweise mit oder ohne Sensor ausgestattet sein. Die Elektronik wird durch einen Microprozessor angesteuert. Die Software verfügt über unzählige Parameter, die sich individuell programmieren lassen. So lassen sich die Regler für nahezu alle Anwendungen im Car-Bereich anpassen und bieten maximale Effizienz bei korrekter Auslegung des Antriebsstrangs.
FEATURES
• Ausgelegt für BL-Motoren mit und ohne Sensor • Regler arbeitet weiter, falls das Sensor-Signal unterbrochen wird • Sauberes Anlauf- und lineares Regelverhalten • Getaktetes BEC für hohe Belastungen • Die Firmware kann über den USB-Anschluss aktualisiert werden • Einfache Programmierung durch Taster, alternativ kann der Regler über die Program Card oder die Program LCD Box programmiert werden • Kompatibel mit mechanischen Bremssystemen • Staub- und spritzwassergeschützt Programmierbare Parameter
• Betriebsmodus (nur vorwärts, vorwärts-rückwärts, Rock Crawler Mode) • Rückwärtsmodus in vier Leistungsstufen programmierbar • Bremsmodus (5 Step ABS, 8 Step Drag Brake, 4 Step Initial Brake) • Anlaufverhalten (9 Step von soft bis hart) • Timing, 8 Stufen • Schutzfunktionen (Unterspannung, Überhitzung, Verlust des Sendersignals, Blockierung des Motors) Best.-Nr. 81010240 / 150A
1/5 OnRoad, 1/5 OffRoad, Monster & Wettbewerbseinsatz Spannung für Lüfter 5,75V (aus BEC-Versorgung) Vor der ersten Inbetriebnahme, die Anleitung sorgfältig durchlesen! Beachten Sie unbedingt die Sicherheitshinweise!
Bewahren Sie diese Dokumentation an einem sicheren Ort auf!
Die Abkürzung BEC steht für "Battery Eliminator Circuit". Durch diesen integrierten Schaltkreis wird der Empfänger aus dem Antriebsakku versorgt. Dadurch ist kein separater Empfängerakku erforderlich. Die EZRUN-Regler verfügen über ein getaktetes BEC. Der Ferritkern im Empfän- gerkabel, MUSS unbedingt verwendet werden, um Störungen der RC-Anlage zu vermeiden! 1. Anschluss der Komponenten

1.1 Motor mit Sensor

Schließen Sie alle Komponenten gemäß der unten abgebildeten Skizze an und stecken Sie das Sensorkabel des Motors auf den Sensor-Anschluss des Reglers. WICHTIG: Verbinden Sie nun
die Motorkabel mit dem Regler und achten Sie auf die Bezeichnungen #A #B und #C an
Motor und Regler!

1.2 Motor ohne Sensor

Schließen Sie alle Komponenten gemäß der unten abgebildeten Skizze an, die Motorkabel kön- nen in beliebiger Reihenfolge am Regler angeschlossen werden. Sollte der Motor in der falschen Richtung drehen, müssen zwei beliebige Kabel des Motors am Regler vertauscht werden. 2. Einstellung des Gaswegs
Bei der ersten Inbetriebnahme muss der Regler zunächst an den Gasweg des Senders ange- passt werden. Stellen Sie am Sender die Trimmung auf neutral und setzen Sie alle Einstellungen wie ATV oder EPA auf 100%. Bei der Kalibrierung müssen drei Punkte bestimmt werden: • Vollgas-Position für vorwärts • Vollgas-Position für rückwärts • Neutralpunkt für Leerlauf (Aus) EZRUN Serie
A) Regler ausschalten, Sender einschalten und die Laufrichtung des Gas-Kanals am Sender auf Reverse stellen, die Werte für EPA & ATV auf 100% setzen. Sollte der Sender über eine ABS-Funktion verfügen, muss(!) diese ausgeschaltet sein.
B) SET-Taster am Regler drücken und gedrückt halten, gleichzeitig den Regler einschalten. Danach den SET-Taster SOFORT loslassen, sobald die rote LED blinkt.

Hinweis: Wird der SET-Taster zu lange gehalten, gelangt man in den Programmiermodus des
Reglers. In diesem Falle den Taster loslassen und die Schritte A) bis D) erneut ausführen. C) Nun werden die drei Punkte gespeichert: Neutral-Punkt: Gashebel in die Neutral-Position
bewegen und gleichzeitig einmal den SET-Taster drücken, die grüne LED blinkt einmal.
Vollgas-Vorwärts-Punkt: Gashebel in die Voll-
gas-Vorwärts-Position bewegen und gleichzeitig einmal den SET-Taster drücken, die grüne LED blinkt zweimal.
Vollgas-Rückwärts-Punkt: Gashebel in die
Vollgas-Rückwärts-Position bewegen und gleichzeitig einmal den SET-Taster drücken, die grüne LED blinkt dreimal.
D) Der Gasweg ist nun kalibriert, nach drei Sekunden ist der Regler jetzt scharf geschaltet!
3. Status der LED
• Wenn der Gashebel in Leerlaufposition steht, sind beide LEDs aus. • Die rote LED leuchtet, wenn der Motor sich vorwärts oder rückwärts dreht, während des Bremsens blinkt die LED. • Die grüne LED leuchtet auf, wenn der Gashebel in die Vollgas-Position für vorwärts/rückwärts bewegt wird.
EZRUN Serie
4. Einstellung der LiPo-Parameter
Wenn Sie Ihren Regler mit LiPo-Akkus betreiben, müssen die Parameter für die LiPo-Zellen korrekt eingestellt werden, um eine Tiefentladung der Zellen zu verhindern. Beim Einschalten des Reglers ertönen Beep-Signale, um die Anzahl der Zellen zu signalisieren (Beep-Beep für 2s, Beep-Beep-Beep für 3s usw.). 5. Programmierung des Reglers
5.1 Übersicht der Parameter
Basic Items
2.Drag Brake Force Cut-Off Threshold 4.Start Mode(Punch) Level5 Level6 Level7 Level8 Level9
Advanced Items
5.Max Brake Force 6.Max Reverse Force 7.Initial Brake Force = Drag Brake
(Only for sensorless 15.00 ° 18.75 ° 22.50° 26.25°
11.Motor Rotation 1. Running Mode: Vorwärts mit Bremse / *Vorwärts & Rückwärts mit Bremse / Vorwärts & Rückwärts
Dieser Menüpunkt legt fest, welche Betreisbarten verfügbar sind. Hinweis: Um die Rückwärtsfunktion
zu aktivieren, muss der Gashebel dreimal ganz nach vorn geschoben werden. Erst beim dritten Mal, schaltet der Motor auf rückwärts. Diese Funktion schützt den gesamten Antrieb vor Überlastung!
2. Drag Brake Force:
*0% / 5% / 10% / 20% / 40% / 60% / 80% / 100%
Dieser Wert legt die Bremswirkung fest, wenn der Gashebel auf neutral steht. Das Modell bremst dann automatisch, sowie der Gashebel auf neutral steht.
3. Unterspannungsschutz (Spannungsgrenze): Aus / 2,6V / 2,8V / 3,0V / *3,2V / 3,4V
Diese Funktion verhindert eine Tiefentladung der LiPo-Akkus. Wenn der eingestellte Wert für zwei Sekunden unterschritten wird, wird die Motorleistung um 70% reduziert, nach 10 Sekunden wird der Motor komplett abgeschaltet und die rote LED blinkt.

4. Motoranlauf:
Level 1 . *Level 5 . Level 9
Im Regler kann festgelegt werden, wie hart der Motor beschleunigt wird. Mit Level 1 läuft der Motor sehr weich an und schont den Antrieb. Auf Level 9 reagiert der Motor sehr direkt. je höher der Level, desto höher auch die Ströme und desto höher auch der Verschleiß im Antriebsstrang.
5. Max. Bremsleistung: 25% / 50% / *75% / 100% / Aus
Der Regler verfügt über eine Proportional-Bremse. Mit dem Wert wird die maximale Bremskraft EZRUN Serie
6. Max. Rückwärtsleistung: *25% / 50% / *75% / 100%
Dieser Wert legt fest, wieviel Leistung beim Rückwärtsfahren maximal möglich ist.
7. Initial-Bremsleistung: *Drag Brake / 0% / 20% / 40%
Mit diesem Wert wird festgelegt wie hoch die Bremswirkung am Anfang des Bremsbereichs ist. Diese Bremsleistung kommt zum tragen, sowie der Gashebel an den Anfang der Bremszone
8. Neutral-Bereich: 6% (schmal) / 9% (normal) / 12% (weit)
Der Neutral-Bereich kann von schmal bis weit gewählt werden (siehe Skizze).
9. Timing: 0°/ 3,75° / 7,5° / 11,25° / *15° / 18,75° / 22,5° / 26,25°
Die Timing-Werte können für Motoren mit und ohne Sensor eingestellt werden. Der exakte Timingwert muss jedoch auf den jeweiligen Motor individuell angepasst werden. Mit dem korrek- ten Timing läuft der Motor weich und ruckelfrei. Je höher der Timingwert, desto höher sind die Motorleistung und die Motordrehzahl. Hinweis: Nach jeder Veränderung des Timings muss der
Motorlauf vor dem Start des Modells getestet werden!
10. Temperaturschutz: *Aktiviert / Deaktiviert
Der Regler verfügt über einen Temperaturschutz. Übersteigt die Temperatur im Regler oder im Brushless-Motor (nur mit Sensor) den maximal zulässigen Wert für mehr als fünf Sekunden, so wird der Motor abgeschaltet und die grüne LED blinkt.

11. Motorlaufrichtung: *Gegen Uhrzeigersinn / Im Uhrzeigersinn
Mit diesem Menüpunkt kann die Motorlaufrichtung umgekehrt werden.
12. Anzahl LiPo-Zellen: *Auto / 2s / 3s / 4s / 5s / 6s
In diesem Parameter legen Sie fest, wieviele Zellen der eingesetzte LiPo-Akku hat. Bei Wahl von Auto, wird die Zellenzahl automatisch aus der Akkuspannung errechnet.
EZRUN Serie
3. Methoden zur Programmierung des Reglers
A) Programmierung des Reglers mit der Program Card (86020010)
Bitte beachten Sie die Hinweise in der Anleitung zu der Program Card.
B) Programmierung des Reglers mit der Program Box (86020090)

Bitte beachten Sie die Hinweise in der Anleitung zu der Program Box.
C) Programmierung des Reglers mit der SET-Taste am Regler

Bitte beachten Sie die nachfolgende Anleitung.
4. Reset auf Werkseinstellungen
Der Regler kann jederzeit auf die Werkseinstellungen zurückgesetzt werden, wenn sich der Gasknüppel in der Neutralposition befindet. Drücken Sie den SET-Taster für drei Sekunden, die rote und die grüne LED blinken gleichzeitig auf, alle Parameter sind nun auf Werkseinstellungen 5. Warntöne
5.1 Unzulässige Eingangsspannung
Nach dem Einschalten des Reglers wird die Eingangsspannugn des Akkus überprüft. Liegt diese außerhalb der zulässigen Werte ertönen folgende Signale: Beep-Beep, Beep-Beep, Beep-
5.2 Fehlerhaftes Empfängersignal
Wenn der Regler kein gültiges Empfängersignal erhält, ertönen folgende Signale: Beep, Beep, Beep, Beep, Beep.
EZRUN Serie
Hinweise zur Programmierung

• Im Programmiermodus sendet der Regler zusätzlich zur LED ein Beep-Signal.
• Wenn ein Wert größer als 5 vom Regler ausgegeben werden soll, dann werden die fünf kurzen Signale durch ein langes Signal (LED & Beep) ersetzt. So fällt es leichter den ausgegebenen Wert zu erfassen.
Beispiele
1 langes Signal und ein kurzes Signal = 6 1 langes Signal und zwei kurze Signale = 7 EZRUN Serie
Keine Reaktion nach dem An- Schlechter Kontakt der Steckerver- Steckerverbindungen prüfen und schluss des Akkus.
ggf. erneuern.
Nach dem Anschluss des Akkus Die Akkuspannung ist zu hoch oder Überprüfen Sie die Akkuspannung blinkt die rote LED und es ertönt und verwenden Sie ggf. einen ein Beep-Beep-Signal in einem zulässigen Akku.
Intervall von einer Sekunde.
Nach dem Anschluss des Akkus Der Regler erkennt kein Sendersig- Geringe Reichweite der RC- blinkt die rote LED, der Motor läuft Anlage, Empfängerkabel des Reglers defekt.
Der Motor dreht sich in der fal- Motor falsch mit dem Regler Kehren Sie die Laufrichtung in der schen Richtung.
Regler-Software um.
Der Motor bleibt im Betrieb einfach Der Unterspannungsschutz oder Betrieb einstellen und Akku erneut der Temperaturschutz im Regler ist aufladen bzw. Temperatur des aktiv oder es ist kein Sendersignal Reglers / Motors prüfen. Reichwei- te der RC-Anlage prüfen.
Beim Gasgeben fängt der Motor an Falsche Getriebeübersetzung Kleineres Ritzel verwenden.
Zu schwacher Akku Akku laden, bzw. austauschen.
Zu hoher Level im Start Mode Niedrigeren Level im Regler-Setup Gasknüppel ist auf Leerlauf, die Der Motor hat einen Sensor, der Überprüfen Sie die Steckerverbin- rote und die grüne LED blinken Regler erhält ungültige Signale dungen des Sensorkabels. Der vom Sensor und wechselt auto- Hall-Sensor oder der Motor sind matisch in den sensorlosen Modus.
beschädigt. Tauschen Sie den EZRUN Serie
Sicherheitshinweise zu Lithium-Polymer-Akkus und Ladegeräten
1. Allgemein
• Lithium-Polymer (kurz: LiPo) Akkus bedürfen besonderer Aufmerksamkeit • Fehlbehandlung bei Ladung und Entladung können zu Feuer, Rauchentwicklung, Explosionen und Vergiftung führen.
• Die Nichtbeachtung von Anleitungs- und Warnhinweisen kann zu Leistungseinbußen oder sonstigen Defekten führen.
• Die unsachgemäße Lagerung bei zu hohen oder zu niedrigen Temperaturen kann die Kapazität verringern.
2. Ladung
• LiPo-Akkus stets nur auf einer nicht brennbaren, hitzebeständigen und nicht leitenden Unterlage laden.
• Leicht entzündliche Gegenstände von der Ladeanordnung fernhalten.
• Ladevorgang stets nur unter Aufsicht.
• Nur das beiliegende oder ein von uns ausdrücklich zur Ladung des Akkus dieses Modells freigegebenes Ladegerät verwenden.
• Spannungen von über 4,20 V pro Zelle führen zu dauerhafter Beschädigung der Zelle und können Feuer, Rauchentwicklung und Explosion zur Folge haben.
• Akku nicht verpolen! Andernfalls laufen anormale chemische Reaktionen ab, die den Akku zerstören und sogar zu Feuer, Rauchent- wicklung oder Explosion führen können.
3. Entladung
• Der Entladestrom darf die vom Akkuhersteller vorgegebene C-Rate NICHT(!) überschreiten.
• Nicht unter 2,5 V pro Zelle entladen, andernfalls wird Zelle dauerhaft geschädigt.
• Betrieb sofort einstellen, wenn Leistung des Modells stark abfällt.
• Kurzschlüsse und hohe Temperaturen (max. 70°C) vermeiden, da sonst Gefahr der Selbstentzündung des Akkus.
4. Beschädigung des Gehäuses und der Folie
• Gehäusefolie vor Beschädigung durch scharfe Gegenstände schützen.
• Beschädigungen der Folie machen den Akku unbrauchbar • Akku verformsicher in das Modell einbauen, auch im Falle eines Absturzes oder Crashs • Temperaturen über 70°C können das Gehäuse beschädigen, so dass Elektrolyt austreten kann. In diesem Fall wäre der Akku un- brauchbar und zu entsorgen.
5. Beschädigte Zellen
• Keine Weiterverwendung von beschädigten Zellen ! • Kennzeichen beschädigter Zellen: Verformung, beschädigte Folie, Geruch oder Auslauf von Elektrolyten • Gesetzliche Entsorgungsvorschriften (Akku = Sondermüll) beachten • Nicht ins Feuer werfen ! • Nicht in Flüssigkeiten jeglicher Art eintauchen; jeglichen Kontakt mit Flüssigkeiten vermeiden.
• Außerhalb der Reichweite von Kindern lagern.
• Akku nicht demontieren, Gefahr von Feuer, Rauch und Explosion sowie Verätzungen.
• Jeglichen Kontakt mit Elektrolyt vermeiden. Sofern doch Kontakt aufgetreten sein sollte, sofort mit viel frischem Wasser abspülen und den Arzt konsultieren.
• Bei Nichtbenutzung des Modells den Akku immer entnehmen und vor Inbetriebnahme rechtzeitig aufladen.
• Lagerung nur auf einer hitzebeständigen, nicht brennbaren und nicht leitenden Unterlage.
• Tiefentladene Akkus nicht weiter verwenden.
• Da durch uns die richtige Ladung und Entladung des Akkus nicht überwacht werden kann, wird jegliche Garantie vorsorglich ausge- • Da wir weder die Einhaltung der Montage- und Betriebsanleitung in Zusammenhang mit dem Modell, noch die Bedienung und Me- thoden bei Installation, Betrieb, Verwendung und Wartung des Modells nebst zugehöriger Elektronik überwachen können, übernehmen wir keinerlei Haftung für Verluste, Schäden oder Kosten, die sich aus der fehlerhaften Verwendung und dem Betrieb ergeben oder in irgendeiner Weise damit zusammenhängen.
• Ausdrücklich lehnen wir auch jegliche Folgeschäden, die sich im Zusammenhang mit Installation, Betrieb, Verwendung und Wartung des Modells ergeben, ab.
• Soweit vom Gesetzgeber nicht anders vorgeschrieben, ist unsere Verpflichtung zur Leistung von Schadenersatz – gleich aus welchem Rechtsgrund – auf den Rechnungswert der an dem schadenstiftenden Ereignis unmittelbar beteiligten Warenmenge begrenzt. Dies gilt nicht, sofern wir nach zwingenden gesetzlichen Vorschriften wegen Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit unbeschränkt haften.
HOBBYWING im Vertrieb der KYOSHO DEUTSCHLAND GMBH
Nikolaus-Otto-Straße 4
EZRUN Serie
§ 1 Garantieerklärung (1) Wir übernehmen die Garantie, dass bei den Modellen und Bauteilen der Firma Hype während der Garantiefrist (§ 4) keine Fabrikations- oder Materialmängel zu Tage treten.
(2) Diese Garantie gilt nur gegenüber Kunden, die ein Modell oder Bauteil der Firma Hype bei einem autorisierten Fachhändler in der Bundesrepublik Deutschland gekauft haben. Die Garantie ist nicht übertragbar.
§ 2 Ausschluss der Garantie (1) Keine Garantie besteht auf Verschleißteile wie Reifen, Felgen, Lager, Glühkerzen, Kupplungen, Lackierungen etc. (2) Die Garantie ist ferner ausgeschlossen, wenn - unzulässiges Zubehör verwandt worden ist oder Tuning- oder Anbauteile, die nicht aus dem Hype-Lieferprogramm stammen oder nicht von der Firma Hype ausdrücklich als zulässiges Zubehör deklariert worden sind. Es obliegt dem Käufer, sich bei seinem Hype-Fachhändler diesbezüglich zu informieren. - dritte Personen, welche nicht von der Firma Hype zu Service-Leistungen autorisiert wurden, Reparaturversuche oder sonstige Eingriffe in den Gegenstand vorgenommen haben, - die Bauanleitung oder Bedienungsanleitung missachtet, das Modell baulich verändert oder zweckentfremdet wurde oder - der Fehler auf lokale Verhältnisse des Kunden zurückzuführen ist.
§ 3 Hinweis auf gesetzliche Rechte (1) Diese Garantie wird von uns freiwillig und ohne gesetzliche Verpflichtung übernommen. (2) Wir weisen Sie darauf hin, dass Ihnen auch gesetzliche Rechte zustehen, wenn die von Ihnen gekaufte Sache bei Übergabe an Sie mangelhaft ist. Diese gesetzlichen Mängelrechte richten sich ausschließlich gegen Ihren Verkäufer, d.h. Ihren autorisierten Hype-Fachhändler. Nach dem Gesetz können Sie von Ihrem Verkäufer in erster Linie entweder die Reparatur der mangelhaften oder die Lieferung einer neuen Sache verlangen. Hierfür können Sie dem Verkäufer eine angemessene Frist setzen. Kommt der Verkäufer Ihrem Verlangen nicht nach, können Sie nach Ablauf der Frist den Vertrag rückabwickeln, d.h. die Sache zurückgeben und den Kaufpreis herausverlangen, oder eine angemessene Herabsetzung des Kaufpreises verlangen. Möglicherweise stehen Ihnen auch Schadensersatzansprüche zu, insbesondere, wenn der Verkäufer den Mangel kannte oder infolge von Fahrlässigkeit nicht kannte.
(3) Die gegen die Firma Hype bestehenden Rechte aus dieser Garantie bestehen zusätzlich zu Ihren gesetzlichen Rechten und schränken diese Rechte in keiner Weise ein.
§ 4 Dauer der Garantie (1) Die Garantiefrist beträgt zwei Jahre und beginnt mit dem Tag des Kaufes bei Ihrem autorisierten Hype-Fachhändler.
(2) Von uns erbrachte Garantieleistungen führen nicht zu einem Neubeginn oder einer Verlängerung der Garantiefrist. § 5 Rechte aus der Garantie (1) Liegt ein Garantiefall vor, werden wir die defekten Teile nach unserer Wahl austauschen oder reparieren. Austauschteile gehen in das Eigentum der Firma Hype über. (2) Die Garantieleistungen werden von der Firma Hype Serviceabteilung vorgenommen. (3) Die Material- und Arbeitskosten tragen wir. Falls das Gerät zum Zwecke der Prüfung und Reparatur transportiert wird, geschieht dies auf Ihre Gefahr und Ihre Kosten.
(4) Weitergehende Ansprüche gegen uns, insbesondere auf Rückabwicklung des Vertrags, Herabsetzung des Kaufpreises oder Schadensersatz, bestehen aus dieser Garantie nicht.
§ 6 Geltendmachung der Garantie (1) Garantieansprüche sind unverzüglich nach Feststellung eines Material- oder Herstellungsfehlers bei einem autorisierten Hype-Fachhändler oder bei der Firma Hype, Serviceabteilung, Nikolaus-Otto-Straße 4, 24568 Kaltenkirchen, geltend zu machen. Für Defekte, die auf eine verzögerte Geltendmachung der Garantie zurückzuführen sind, übernehmen wir keine Garantie. (2) Zur Geltendmachung der Garantie ist die Vorlage eines Garantiebelegs und des beanstandeten Modells oder Bauteils erforderlich. Als Garantiebeleg gilt der Servicebegleitschein sowie auch der Verkaufsbeleg, wenn auf dem Verkaufsbeleg der Modelltyp mit der Bestellnummer vom autorisierten Hype-Fachhändler vermerkt ist und der Verkaufsbeleg mit Stempel, Datum und Unterschrift des Fachhändlers gegengezeichnet ist.
(3) Modelle bzw. Teile sind in gereinigtem Zustand einzusenden (z.B. auch Benzintank völlig entleeren). Wir behalten uns vor, ungereinigte Teile auf Ihre Kosten zurückzusenden. (4) Stellt sich nach einer Prüfung des beanstandeten Modells oder Bauteils heraus, dass kein Garantiefall vorlag, sind wir berechtigt, den geleisteten Arbeitsaufwand nach unseren allgemeinen Stundensätzen, mindestens jedoch eine Aufwandspauschale in Höhe von € 8.50, zu berechnen.
EZRUN Serie
EZRUN Serie


Declaration
Thanks for purchasing our Electronic Speed Controller (ESC). High power system for RC model can be very
dangerous, so we strongly suggest you read this manual carefully. In that we have no control over the
correct use, installation, application, or maintenance of our products, no liability shall be assumed nor
accepted for any damages, losses or costs resulting from the use of the product. Any claims arising from the
operating, failure of malfunctioning etc. will be denied. We assume no liability for personal injury,
consequential damages resulting from our product or our workmanship. As far as is legally permitted, the
obligation to compensation is limited to the invoice amount of the affected product.
Features
 Compatible with all sensorless brushless motors  Excellent start-up, acceleration and linearity features.  3 running modes (Forward only with brake, Forward/Reverse with brake, Forward/Reverse immediately)  4 steps of maximum reverse force adjustment.  Proportional ABS brake function with 4 steps of maximum brake force adjustment, 8 steps of drag-brake force adjustment and 4 steps of initial brake force adjustment.  9 start modes (Also called "Punch") from "very soft (Level 1)" to "very aggressive (Level 9)".  Multiple protection features: Low voltage cut-off protection / Over-heat protection / Throttle signal loss protection / Motor blocked protection.  8 steps of timing adjustment by software.  Built-in switch mode BEC has a powerful output to supply all the electronic equipments.  Easily program with only one button and compatible with pocket-sized Program Card.  Splash proof and dustproof.
Specifications
Cont./Burst Current
Resistance
Suitable Car
1/5, 1/8 on-road and off-road cars / trucks for competitive race Suitable Brushless Motor
≥3.5T (Note 1)
6-18 cells Ni-xx (NiMH or NiCd) BEC Output
5.75V/3A of switch mode built-in BEC (Note 2)
Motor Type
Sensorless brushless motor Dimension
68(L)×55(W)×45(H) 150g(Without wires) Note 1: The value of "T" number is tested under the input of 4 cells Lipo battery;
Note 2: The cooling fans of ESC and motor are supplied by the built-in BEC, so they are working under 5.75V.
Begin To Use The New ESC
WARNING! THIS BRUSHLESS SYSTEM IS VERY POWERFUL! FOR SAFETY, PLEASE ALWAYS KEEP THE

WHEELS AWAY FROM THE TRACK WHEN YOU BEGIN TO SWITCH ON THE ESC.
1. Connect the ESC, motor, receiver, battery and servo according to the following diagram
If there are 2 battery packs need to be connected in
series, please refer to the following picture:
Note3: There is a smal female connector that coming out from the "FAN" socket, this is used for connecting with the
cooling fan of the brushless motor. EZRUN Serie


The #A, #B, #C wires of the ESC can be connected with the motor wires freely (without any order). If the motor runs in the opposite direction, please swap any two wire connections. Note: You can also set the throttle channel of your transmitter to the "Reverse" direction, and then the
motor will run oppositely. Please calibrate the throttle range again after changing the direction of throttle
channel.
2. Throttle Range Setting (Throttle Range Calibration)
In order to make the ESC fit the throttle range, you must calibrate it when you begin to use a new ESC, or a new transmitter, or change the settings of neutral position of the throttle stick, ATV or EPA parameters, etc. Otherwise the ESC cannot work properly. There are 3 points need to be set, they are the top point of "forward"," backward" and the neutral point. The following pictures show how to set the throttle range with a FutabaTM transmitter.
A) Switch of the ESC, turn on the transmitter, set the direction of throttle channel to "REV", set the "EPA/ATV" value of throttle channel to "100%", and disable the ABS function of your B) Hold the "SET" key and then switch on the ESC, and release the "SET" key as soon as possible when the red LED begins to flash. (Note 4)
Note4: If you don't release the "SET" key after the red LED begins to flash, the ESC will enter the program mode, in
such a case, please switch off the ESC and re-calibrate the throttle range again from step A. C) Set the 3 points according to the steps shown as the pictures on the 1) The neutral point
Move the throttle stick at the neutral point, and then click the SET key, the green LED flashes 1 time. 2) The end point of forward
Move the throttle stick at the end point of forward direction, and then click the SET key, the green LED flashes 2 times. 3) The end point of backward
Move the throttle stick at the end point of backward direction, and then click the SET key, the green LED flashes 3 times. D) Throttle range is calibrated; motor can be started after 3 seconds. 3. Check the LED Status in Normal Running
1) Normally, if the throttle stick is in the neutral range, neither the red LED nor the green LED lights. 2) The red LED lights when the car is running forward or backward and it wil flash quickly when the car is braking. 3) The green LED lights when the throttle stick is moved to the top point of the forward zone. 4. Check the Lipo Cells Setting if You Are Using Lithium Battery
If you are using Lipo battery, we strong suggest setting the "Lipo Cells" programmable item manually to avoid the over-discharge problem. Please read the instructions on page 6. In normal case, when the ESC is switched on, the motor will emit several "Beep" tones to express the cells number of the battery pack. For example, "Beep-Beep-" means 2s Lipo, "Beep-Beep-Beep-" means 3s Lipo, etc. EZRUN Serie
Alert Tones
1. Input voltage abnormal alert tone: The ESC begins to check the input voltage when power on, if the voltage is out of the normal range, such an alert tone will be emitted: "beep-beep-, beep-beep-, beep-beep-" (There is 1 second interval between every "beep-beep-" tone). 2. Throttle signal abnormal alert tone: When the ESC can't detect the normal throttle signal, such an alert tone will be emitted: "beep-, beep-, beep-" (There is 2 seconds interval between every "beep-" tone). Trouble Shooting
Possible Reason
Solution
After power on, motor doesn't work, The between Check the power connections and the cooling fan doesn't work battery pack and ESC are not Replace the connectors After power on, motor can't work, Input voltage is abnormal, too Check the voltage of the battery pack but emits "beep-beep-, beep-beep-" high or too low alert tone. (Every "beep-beep-" has a time interval of 1 second ) After power on, red LED always Throttle signal is abnormal Plug the control wire into the throttle lights, the motor doesn't work channel of the receiver correctly. The motor runs in the opposite 1)The wire connections between Method #1: Swap any two wire direction when it is accelerated ESC and the motor are not connections between the ESC and the 2)The chassis is different from Method #2: Change the "Motor Rotation" the popular design programmable item to "CW(Clockwise)" The motor suddenly stops running The throttle signal is lost Check the transmitter and the receiver while in working state Check the signal wire from the throttle channel of your receiver The ESC has entered the Low Red LED flashes means Low Voltage Voltage Protection Mode or Green LED flashes means Over-heat Over-heat Protection Mode When accelerating quickly, the 1) The battery has a bad 1) Use a better battery motor stops or trembles discharge performance 2) Use lower KV motor or change the 2) The gear rate is too small 3) The "Start Mode (Punch)" of 3) Set the "Start Mode (Punch)" to a the ESC is too aggressive EZRUN Serie


Program The ESC
1. Program Method

 In the program process, the motor wil emit "Beep" tone at the same time when the LED is flashing.  If the "N" is bigger than the number "5", we use a long time flash and long "Beep---" tone to represent "5", so it is easy to identify the items of the big number. For example, if the LED flashes as the following: "A long time flash + a short time flash" (Motor sounds "Beep---Beep") = the No. 6 item "A long time flash + 2 short time flash" (Motor sounds "Beep---BeepBeep") = the No. 7 item "A long time flash + 3 short time flash" (Motor sounds "Beep---BeepBeepBeep") = the No. 8 item ……And so on. EZRUN Serie
Programmable Items List (The italics texts in the above form are the default settings)
Basic Items
2.Drag Brake Force Cut-Of Threshold 4.Start Mode(Punch) Level5 Level6 Level7 Level8 Level9
5.Max Brake Force 6.Max Reverse Force 7.Initial Brake Force = Drag Brake
9.Timing(Only for sensorless 15.00 ° 18.75 ° 22.50° 26.25°
11.Motor Rotation 12.Lipo Cells Note6
Note6: Because the normal voltage of each Lipo cell varies from 2.6V to 4.2V, it is quite difficult to calculate the cells
number of a discharged Lipo battery pack. If it is calculated incorrectly, the Low Voltage Cutoff Protection function may work abnormally, so the option "Auto Calculate" is only available for 2s, 4s and 6s Lipo. If the voltage of the battery pack is lower than 8.8V, it is judged as a 2s Lipo; If the voltage is between 8.8V to 17.6V, it is judged as a 4s Lipo; If the voltage is higher than 17.6V, it is judged as a 6S Lipo. So in order to make the Low Voltage Cutoff Protection function always works correctly, we strongly suggest setting the "Lipo Cells" item manually.
2. Programmable Values
2.1.Running Mode: With "Forward Only with Brake" mode, the car can go forward and brake, but cannot go
backward, this mode is suitable for competition; "Forward/Reverse with Brake" mode provides backward function, which is suitable for daily training. Note: "Forward/Reverse with Brake" mode uses "Double-click" method to make the car go backward. When
you move the throttle stick from forward zone to backward zone for the first time (The 1st "click"), the ESC begins to brake the motor, the motor speeds down but it is still running, not completely stopped, so the backward action is NOT happened immediately. When the throttle stick is moved to the backward zone again (The 2nd "click"), if the motor speed is slowed down to zero (i.e. stopped), the backward action will happen. The "Double-Click" method can prevent mistakenly reversing action when the brake function is frequently used in steering. By the way, in the process of braking or reversing, if the throttle stick is moved to forward zone, the motor will run forward at once. "Forward/Reverse" mode uses "Single-click" method to make the car go backward. When you move the
throttle stick from forward zone to backward zone, the car wil go backward immediately. This mode is usual y used for the Rock Crawler.
2.2.Drag Brake Force: Set the amount of drag brake applied at neutral throttle to simulate the slight braking effect of
a neutral brushed motor while coasting.
2.3.Low Voltage Cut-Off: The function prevents the lithium battery pack from over discharging. The ESC detects the
battery's voltage at any time, if the voltage is lower than the threshold for 2 seconds, the output power will be cut off, and the red LED flashes in such a way: "☆-☆-, ☆-☆-, ☆-☆-". There are 6 preset options for this item. You can customize the cutoff threshold by using a LCD program box (optional equipment) to trim it with a step of 0.1V, so it will be more suitable for all kinds of batteries (NiMH, NiCd, Li-ion, Lipo, LFP,etc). Please always keep in mind that the customized value is not for each cell, it is for the
WHOLE battery pack.
2.4.Start Mode (Also called "Punch"): Select from "Level1" to "Level9" as your like, Level1 has a very soft start
effect, while level9 has a very aggressive start ef ect. From Level1 to Level9, the start force is increasing. Please note that if you choose "Level7" to "Level9" mode, you must use good quality battery pack with powerful discharge ability, otherwise these modes cannot get the burst start effect as you want. If the motor cannot run smoothly (the motor is trembling), it may caused by the weak discharge ability of the battery pack, please choose a better battery or EZRUN Serie


increase the gear rate. 2.5.Maximum Brake Force: The ESC provides proportional brake function. The brake force is related to the position
of the throttle stick. Maximum brake force refers to the force when the throttle stick is located at the top point of the backward zone. A very large brake force can shorten the brake time, but it may damage the gears. The "Disable" option inhibits the inherent brake function of the speed controller. When this option is selected, the brake function is realized by a traditional disc-brake system driven by a servo. 2.6.Maximum Reverse Force: Sets how much power will be applied in the reverse direction. Different value makes
different reverse speed. 2.7.Initial Brake Force: It is also called "minimum brake force", and it refers to the force when the throttle stick is
located at the initial position of the backward zone. The default value is equal to the drag brake force, so the brake effect can be very smoothly. 2.8.Throttle Neutral Range: Please refer to the following picture to adjust the neutral range as your like.
2.9.Timing: There are many differences among structures and parameters of different brushless motors, so a fixed
timing ESC is difficult to compatible with all brushless motors. It is necessary to make the timing value programmable. Please select the most suitable timing value according to the motor you are just using. Generally, higher timing value brings out higher power output, but the whole efficiency of the system will be slightly lower down. 2.10. Over-Heat Protection: The output power will be cut-off when the temperature of the ESC is higher than a
factory-preset value for 5 seconds. When the protection happens, the Green LED will flash as the fol owing style: "☆-,☆-, ☆-".
2.11. Motor Rotation: You can use this item to change the rotation direction. Face to the motor shaft (That means
the rear cover of the motor is far from your face), and move the throttle stick to the top point of the forward zone. If this item is set to "CCW", the shaft runs counter-clockwise; If this item is set to "CW", the shaft runs clockwise. 2.12. Lipo Cells: We strongly suggest setting the "Lipo Cells" item manually.
3. Reset All Items To Default Values
At any time when the throttle is located in neutral zone (except in the throttle calibration or parameters program process), hold the "SET" key for over 3 seconds, the red LED and green LED wil flash at the same time , which means each programmable item has be reset to its default value.
4. Set The ESC By Using Program Card
Program card is an optional equipment which needs to be purchased separately. It has a friendly user interface. The process of programming the ESC becomes quite easy and fast with this pocket sized device. When the programmable value needs to be changed, please just plug the control wires of the ESC (trio wires with black, red and white color) into the socket of the program card (The socket is on the right corner, and marked + ), and then connect the main battery pack to the ESC. After several seconds, each item's value will be shown on the program card. Use "ITEM" and "VALUE" buttons to select the programmable items and new values, and then press "OK" button to store the new settings into the ESC. EZRUN Serie
IMPORTANT SAFETY INSTRUCTIONS AND WARNINGS FOR
1. General Guidelines and Warnings
• LiPo batteries are NOT charged as you receive them. They contain approximately 50% of a full charge as recommended for shipment and long term storage .
• Use Lithium Polymer specific chargers only. Do not use a NiCd or NiMh charger - Failure to do so may cause a fire, which may result in personal injury and property damage.
• Never charge batteries unattended. When charging LiPo batteries you should always remain in constant observation to monitor the charging process and react to potential problems that may occur.
• Some LiPo chargers on the market may have technical deficiencies that may cause them to charge LiPo batteries incorrectly. It is solely the responsibility of the user to assure that the charger used works properly.
• If at any time you witness a battery starting to balloon or swell up, discontinue the charging process immediately. Disconnect the battery and place it in a safe observation area for approximately 15 minutes. Continuing to charge a battery that has begun to swell will result in fire.
• Battery observation should occur in a safe area outside of any building or vehicle and away from any combustible material.
The middle of a cement driveway is a good example of a safe observation area.
• Shorts can cause fires! If you accidentally short the wires, the battery must be placed in a safe area for observation for approximately 15 minutes. Additionally, be mindful of the burn danger that may occur due to a short across jewelry (such as rings on your fingers).
• Chemical reactions are not instantaneous, a battery that has been shorted may not ignite for 10 minutes.
• All crash batteries, even if not deformed, should be placed in a safe area for observation for at least 15 minutes.
• If for any reason you need to cut the terminal wires, cut each wire separately, ensuring the wires do not become shorted across the cutting tool.
2. Charging Process
• Make a visual inspection of the pack. Checking for any damaged leads, connectors, broken/cracked shrink covering, puffiness or other irregularities.
• Before installing or changing the connector, check the voltage of the pack using a digital voltmeter. All new packs ship at approximately 3.80V to 3.9V per cell. For example: A 2S pack should read approximately 7.60V to 7.8V, A 3S pack should read approximately 11.40V to 11.7V etc • If any damage to the pack or leads is found, or the voltage is significantly less for your pack than specified above, do not attempt to charge or fly the pack; contact AG Power directly as soon as possible.
• Never charge batteries unattended.
• Charge in an isolated area, away from flammable materials.
• Let the battery cool down to ambient temperature before charging.
• Do not charge battery packs in series. Charge each battery pack individually. Overcharging of one or the other battery may occur resulting in fire • When selecting the cell count or voltage for charging purposes, select the cell count and voltage as it appears on the battery label. Selecting a cell count or voltage other than the one printed on the label may result in overcharging and fire. As a safety precaution, please confirm that the information printed on the battery is correct. For example: If a battery label indicates that it is a 3 cell battery (3S), it's voltage should read between 11.4 and 11.7 volts. This battery must be charged as a 3 cell battery (peak of 12.6V).
• You must check the pack voltage after each flight before re-charging. Do not attempt to charge any pack if the unloaded individual cell voltages are less than 3.3V. For example: Do not charge a 2-cell pack if below 6.6V Do not charge a 3 cell pack • NORMAL CHARGING: The charge rate should not exceed 1C (one times the capacity of the battery, unless otherwise noted*). Higher setting may cause problems which can result in fire. For example: Charge a 730 mAh battery at or below 0.73Amps.
Charge a 5000 mAh battery at or below 5Amps.
3. Storage & Transportation
• Store batteries at room temperature • If storing longer than a couple of weeks; batteries should be stored at 3.8V/cell to 3.9V/cell (approximately 50% charged).
• Do not expose battery packs to direct sunlight (heat) for extended periods.
• When transporting or temporarily storing in a vehicle, temperature range s should be greater than 5c but no more than 35c • Storing Lipo batteries at temperatures greater than 40c for extended periods of time (more than 2 hours) may cause damage to battery and possible fire.
4. Caring for Battery
• Only charge a LiPo battery with a good quality Lithium Polymer charger. A poor quality charger can be dangerous! • Set voltage and current correctly (failure to do so can cause fire).
• Please check pack voltage after the first charge. For example; a 2 Cell battery should measure 8.4V (8.30 to 8.44), a 3 cell battery should measure 12.6V (12.45 to 12.66).
• Do not discharge a battery to a level below 3V per cell under load. Discharging below 3V per cell can deteriorate battery performance. Be sure to set your ESC for the proper cut off voltage (6.0V cut off for 2S packs, 9.0V cut off for 3S packs, etc).
• Use caution to avoid puncture of the battery. Puncturing a LiPo battery may cause a fire.
• Always allow a battery to cool down to ambient temperature before re-charging.
Batteries that lose 20% of their capacity must be removed from service and disposed of properly. Discharge the battery to 3V/Cell, making sure output wires are insulated, then wrap battery in a bag for disposal.
EZRUN Serie
(1) We guarantee that there will be no production or material errors on Hype items during the guarantee period (§ 4) (2) The guarantee is valid for customers who bought Hype items over an authorized dealer. This guarantee cannot be transferred to another person.
§ 2 Exclusion of warranty (1) We do not grant any warranty on wastage parts like tires, wheels, bearings, glow plugs, clutch systems, paintings etc. (2) We also do not grant any warranty, if - non authorized accessory parts are used in the model, that are not produced by Hype or that are not clearly approved from Hype.
- a third party, that is not authorized by Hype tries to repair or to modify the product.
- the user disregards the instruction manual or modifies the model in a damaging way.
- the error occurs because of local conditions where the model is used.
§ 3 Notification of legal rights (1) We grant this warranty on our products although we are not forced by law to do so.
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(2) The warranty adjustment will be executed by the Hype service department.
(3) We will cover the costs for material and man power. The risk and the costs of transportation are covered by the customer.
(4) There are no further claims like annulling the sales contract, price reduction or compensation against us.
§ 6 Assertion of warranty claims (1) Any warranty claims have to be notified immediately after realizing an error. This can be done by your local hobby shop or directly to Hype, service department, Nikolaus-Otto-Straße 4, 24568 Kaltenkirchen, Germany. We do not cover any consecutive faults that occur because of a delayed notification.
(2) For the assertion of a warranty claim you have to send us the defective part and a hardcopy of your invoice with the date of (3) All defective items have to be returned in a cleaned condition. Fuel tanks must be empty! In case parts are heavily contaminated we will return the parts on your costs! (4) in case the returned item is not defective and that there is no claim of warranty, we will charge you 8,50€ for our labor costs.
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2008v17n2

Fibromyalgia Frontiers • 2010 (Volume 18, Number 1) Spanish Language Translation 2010 Patofisiología y tratamiento de la fibromialgia Photo © Copyright 2010, Mark Whitcomb Una guía para pacientes y médicos Por Russell Rothenberg, M.D. A pesar de ser una condición de gran pacientes que sufren de la FM. Este artículo

Cards cardiology audit and registration data standards for percutaneous coronary intervention

Cardiology Audit and Registration Data Standards for Percutaneous Coronary Intervention A Report of the CARDS Expert Committee on Percutaneous Coronary Intervention Dr. Anselm K. Gitt Prof. Ricardo Seabra-Gomes Dr. Dr José María Hernández Dr. Declan Sugrue Prof. Ciro Indolfi Prof. Jan G.P. Tijssen Prof. Eric Van Belle The CARDS Co-ordination Committee: Maarten L. Simoons (Chair), Prof. Francisco F. Avilés, Dr. Eric Boersma, Dr. Roger Boyle, Ms. Christine Brennan, Dr.Francisco G. Cosío, Ms. Rachel Flynn, Prof. Kim Fox, Dr. Anselm K. Gitt, Dr. José María Hernández, Dr. Peter Kearney, Dr. Aldo Maggioni, Dr. Emer Shelley,Prof. Lars Wallentin.